مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : شهید چمران اهواز
تاریخ دفاع : 1389/06/30
اساتید راهنما : سکینه شاهی
اساتید مشاور : یدالله مهرعلیزاده
اساتید داور :
مشاهده سایر پایان نامه های روح اله باقری مجد
آموزش الکترونیکی نوعي استفاده ساخت¬مند و هدف¬مند از سیستم الکترونیکی و کامپیوتري برای پشتیبانی از فرایند یادگیری می¬باشد. با توجه به اینکه هدف آموزش الکترونیکی تحول در ابزار ها و روش ها در جهتی است که هر فرد در هر زمان و هر مکان بتواند با امکانات خودش و در زمانی که خود مشخص می کند مشغول یادگیری شود، طرح چالشهای آموزش الکترونیکی برای هشدار به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیش¬بینی لازم، تدارک و سرمایه¬گذاری مناسب، و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیری اقدامی لازم و برای موفقیت آن ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی با تأکید بر اهمیت یاددهی و یادگیری در نظام آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. نمونه¬های این تحقیق از 163 نفر از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، که با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه¬ای انتخاب شدند، تشکیل گردیده است. روش پژوهش در این مطالعه‏، روش آمیخته با الگوی کیفی، کمی، کیفی بود و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. روایی و پایایی(92/0) ابزار مورد استفاده در این تحقیق بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری بکار گرفته شده برای این مطالعه، ميانگين، انحراف استاندارد، تحليل واريانس با اندازه گيري مكرر و تحليل عاملي بوده است. نتایج نشان داد که عامل مدیریتی با میانگین 07/4 ، عامل تکنولوژی با میانگین 03/4، عامل سازمانی با میانگین 85/3، عامل فردی با میانگین 83/3 و عوامل پداگوژیک (تعلیم و تربیت) با میانگین 44/3 به ترتیب بر موانع آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید چمران اهواز مؤثر بوده¬اند.